Групата Droogs 99 на Айнтрахт Франкфурт

Ултра?!

DROOGS са ултраси на Айнтрахт Франкфурт. Терминът „ултра“ (на италиански: Ultrà) се появява във Франкфурт за първи път във връзка с „Ultras Frankfurt“, група, която е създадена през 1997 г. и осъществява пионерска работа в немската ултра сцена. По това време концепцията на „Mentalità Ultrà“ циркулира във Франкфурт и някои хора започват да променят активно себе си, своето разположение, обстановката и формата на подкрепа.

Усещането, което събира внезапно всички във Франкфурт, развиването на фенската сцена с невероятна сила и превъзходство, води до бум на членовете на Ultras Frankfurt, които след първата година се превръщат в критерий за всичко. Сложността в собствената фенска сцена се компенсира от това, че има такива, които обединяват по-добре хората. Преди всичко трябва да се спомене името на Даниел Райт, който неуморно печели хората за активна работа в сцената и повлиява решително върху Ultras Frankfurt през първата година.

Също така голяма роля играят отделните групи и техните членове, които се позиционират в услуга на Ultras Frankfurt. Един такъв член на група е Мартин Щайн, чиято огромна заплата служи за изграждането на мост между всички фенски култури на трибуната. Всеки вече го знае от времето преди Ultras Frankfurt в „Блок Г“ и го уважава като лидер, който разпява публиката. Той не e просто член на Ultras Frankfurt, който се е качил пред трибуната, а e човек, който трибуната го e приела доста преди това. Следователно не е нужно да си член на Ultras Frankfurt, за да си с мегафона отпред. Всеки се присъединяваше към песните, без значение от коя фенска култура идваше. Това доведе до факта, че „Gegengerade“ (на която дойдоха всички от „Блок Г“) се превърна в доминираща и силна трибуна в Германия.

Силно влияние върху Ultras Frankfurt оказват преди всичко Verrückte Köpfe (ултраси на Вакер Инсбрук, създадени през 1991 г.) и по-късно NOMADI от Аталанта Бергамо. Можете да го наречете щастлив шанс, че Айнтрахт Франкфурт стигна до Бергамо чрез личното приятелство с Вакер Инсбрук; контактът с „бергамаските“ идва посредством Verrückte Köpfe, които нямат връзка с NOMADI, а с Brigate Nerrazzuro, които се разпускат през 2005 г. поради вътрешни конфликти на трибуната.

Движението на ултрасите се разпростира от Италия до Австрия и Германия. По този начин не е изненадващо, че освен елементи на подкрепа и разположението на стадиона са взаимствани и други компоненти на фенската култура.

Многобройни ултра групи в Германия приемат своите имена и символи от италианските и френските групи. Също така може да се установи и взаимодействие в това отношение, тъй като има и германско влияние по италианските трибуни. В други отношения пък нещата са доста различни. Например, има влияние от полската сцена в Германия, на Изток, в Англия, страната на класическия привърженик. Изведнъж започват да се правят спорадични хореографии, които по-рано са били немислими. Във фенските сцени се осъществява увеличаваща се обмяна на информация, тъй като футболните фенове са в контакт с цял свят.

Наистина германското ултра движение не е толкова узряло, като например италианското, но се развива бързо и започва да показва признаци на собствен характер. При критикуването на немските ултра групи не трябва да се забравя, че италианската ултра сцена съществува от 1950-те години, докато германската малко повече от десетилетие.

Който търси обяснение или окончателно определение на „ултрас“, ще открие – преди всичко, ако става въпрос за ултрасите в германската фенска сцена – дълга история на разглеждане, много влияния, промени и интерпретации. Със сигурност е правилно да се каже, че ултра е футболен фен, който се занимава по-интензивно и по-комплексно с подкрепата към своя клуб.

Подкрепа

За нас подкрепата на Айнтрахт Франкфурт е най-важна. Подкрепата на собствения отбор прави разликата между истинския футболен фен и модерния футболен клиент. Когато се казва на различни места, че истинският фен не прави това или онова, това може да е само грешка, защото, ако може да се обобщи, истинският фен определя себе си за нещата, които върши, а не за нещата, които не прави. Да подкрепяш означава да насърчаваш, а насърчаването е това, от което отборът има нужда. Отборът няма нужда от аплодисменти, както в Уимбълдън, а енергията и силата на една добра и шумна трибуна подтиква отбора и се цени високо от играчите.

Градска легенда гласи, че всички пътища водят до Рим. Това не важи за играчите, както и за феновете. Във Франкфурт има традиционна крепост на фенската култура, различните субкултури и поколения, които се свързват в „цветна трибуна“ във всеки един смисъл. На фенската трибуна (било то „Блок Г“, Gegengerade или северозападната трибуна) можеш да кажеш, че футболът е повече от спорт, а посещаването на стадиона е повече от това да гледаш играещите футбол.

Fussball 1.Bundesliga, Eintracht Frankfurt - SV Werder Bremen

Хореография по случай 15 години Droogs

В миналото нашата група се задоволяваше с поддържането на приятелски отношения в групата чрез съвместното насърчаване на Ultras Frankfurt и техните действия. Имаше хореография на DROOGS преди началото на новото хилядолетие, но след това на трибуната, на която са DROOGS, доминират акциите на Ultras Frankfurt. Въпреки това в последните години DROOGS се включиха все повече в подкрепата на северозападната трибуна.

Наблягане на репертоара на песните и създаване на нови такива. Често сме били питани по този въпрос: разбира се, знаем, че групата би трябвало да донесе свои собствени песни, но досега не е имало член, който да се справи с това предизвикателство. Всъщност няма нужда от това поради факта, че Мартин Щайн със своя очарователен глас се занимава с песните.

Що се отнася до визуалното присъствие на групата, от дълго време развиваме своя собствен стил, представен от големи и малки панорамни знамена, двупръчкови знамена и различни други банери с традиционни, но също така и с политически мотиви, символи и съдържание.

Историята на DROOGS 

През 1999 г. след Рождество Богородично няколко запалени по футбола (особено по Айнтрахт Франкфурт) от района на Висбаден решават да създадат фен клуб. Висбаден (около 270 000 жители) е на по-малко от 40 км. западно от Франкфурт.

Името „Bombeleescher Wiesbaden“ се появява за стогодишнината на Айнтрахт Франкфурт. Малко след това се появяват първите дрехи и нашият уеб сайт се пуска в интернет. Няколко месеца по-късно предстоящата ултра мисъл означаваше край на Bombeleescher. Някои от нас бяха инфектирани и искаха да запазят нещата, каквито бяха. Накрая групата се разпадна и бързият край беше факт.

айнтрахт франкфурт1От този момент нататък онези, които искаха да преминат към поддържането на ултра стила започнаха DROOGS. Цялата фенска сцена на Айнтрахт Франкфурт се промени и DROOGS започнаха да подкрепят идеята на Ultras Frankfurt. По това време DROOGS не изглеждаше като независима група. Ние бяхме напълно заети със задълженията на Ultras Frankfurt. Искахме да променим това, защото нашето отношение и манталитет се различаваха в някои точки (например, в политически план). В края на есента на 2000 г. DROOGS ускориха този процес и засилиха своето присъствие със символите си. През 2001 г. DROOGS решиха да създадат членска система, което означаваше, че всеки нов член трябва да се докаже, за да участва в работата ни по трибуните. Не е възможно да станеш член, подписвайки формуляр и плащайки членска такса.

Искаме да познаваме членовете си и дали имаме едни и същи цели. Не наблягаме върху увеличаването на своите членове. Нашата цел е да разполагаме с гъвкава и активна група, която може да взима бързи решения. Това не се е променило и до днес и се оказва правилно. Във връзка с това трябваше да помолим някои членове да напуснат групата, защото вече не участваха в нашата работа. Някои от тях са все още на стадиона, а други все още са добри приятели. През 2001 г. и 2003 г. към нас се присъединиха няколко мотивирани членове.

Основните моменти през сезоните 2003/2004 и 2004/2005 бяха автобусите на DROOGS по гостувания. През всичките сезони продължавахме да подкрепяме Ultras Frankfurt във всичко. Разбира се, имахме и свои дейности.

Реорганизирахме отговорностите в нашата група и станахме много по-ефективни. Участието в подготовката, финансирането и провеждането на първия антирасистки футболен турнир във Франкфурт-Ролдехайм отне много време. Той беше едно от най-важните събития през 2006 г. Друго голямо нещо беше финалът за купата през 2006 г. в Берлин. Прекарахме страхотно там и беше невероятен уикенд. Байерн Мюнхен победиха с 1-0, но кой говори за Байерн Мюнхен? Никой! Разтърсихме града и стадиона…

айнтрахт франкфурт2Нека погледнем какво се случва днес. Освен всички други задължения, свързани с футбола, нашата социално-политическа ангажираност, главно срещу расизма и ксенофобията, се превръща в необходима част от нашата работа. Важна особеност, която характеризира групата ни, е уважителната и приятелска връзка между всички наши членове.

Антирасизъм

Още в първите месеци след създаването на DROOGS някои членове искаха да създадат съюз под името „Resistenza Francoforte“, който да бъде срещу расизма, неофашизма и ксенофобията и да вземе участие в работата на европейските мрежи. По това време обаче групата не беше готова за нещо подобно. Някои членове харесаха лозунга на Ultras Frankfurt, че фенската сцена е аполитична, а групата би могла да се класифицира като политически лява.

С промяната на фенската сцена на Айнтрахт към аполитична, доминирана от UF97, които имат своите корени повече в националния, отколкото в десния ъгъл, DROOGS обявиха своите принципи. В нашата група и в разширената рамка на групата ни (например, нашите автобуси) няма място за мизантропски и нечовешки лозунги!

След това удовлетворяващо развитие на политическото единство и зрялост, ние си спечелихме мястото да действаме като група и да бъдем активни. Дори ако на преден план за нас е подкрепата на стадиона, бихме могли да се ангажираме и със странични дейности.

A Clockwork Orange

Името DROOGS идва от книгата „Портокал с часовников механизъм“ на Антъни Бърджис. Думата е жаргонна и се използва в книгата от героите, означавайки нещо като „приятел“.

портокал с часовников механизъм„Портокал с часовников механизъм“ е роман на Антъни Бърджис, публикуван през 1962 г., а по-късно е екранизиран през 1971 г. от Стенли Кубрик.
Бърджис пише, че заглавието е позоваване на предполагаемия стар лондонски израз „странен като портокал с часовников механизъм“. Поради това, че е работел в Британската колониална служба в Малая, Бърджис смята, че изразът може да бъде използван, за да се отнесе към човек, който има механична реакция.

„Портокал с часовников механизъм“ е шокиращ филм с насилие, лош, циничен фарс за бунта срещу гражданския режим, обвинение срещу държавата и призив за безусловна лична свобода.

Източник: droogs99.de

Advertisements
Публикувано на Без категория и тагнато, , . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.