Ръководство на Rebel Ultras за бойкотиране на Световната купа

Много футболни фенове нямат представа за трагичните последици от подготовката и провеждането на Световната купа, не само за работниците и местните хора, но и за цялото бразилско общество и икономика. Други знаят много добре какво се случва, но така или иначе смятат, че не може да се реагира по никакъв начин и просто се поддават на привлекателността на футбола.

В другата крайност, някои се заричат да „бойкотират“ Световната купа и да не гледат мачовете, за да покажат своята опозиция на тъмните аспекти на събитието.

От друга страна обаче като не се гледат мачовете по телевизията едва ли ще се постигне нещо! Има много по-ефективни начини да се бойкотира без да се „загуби“ нито един мач по телевизията.

Можете да гледате по телевизията каквото ви харесва, ако нямате телевизионен „измервател на аудиторията“.

Да изясним на първо място очевидното: за съжаление или за щастие, ФИФА, спонсорите и всички останали по веригата, които печелят от Световната купа, не им пука дали ще гледате мачовете по телевизията или не!

„Как така не се интересуват от аудиторията? В крайна сметка въз основа на броя на зрителите се изчисляват приходите от рекламите!“

Както споменахме по-горе, АКО НЕ ПРИТЕЖАВАТЕ „ИЗМЕРВАТЕЛ ЗА АУДИТОРИЯТА“ вкъщи, тогава никой няма да знае какво гледате, и в страна като Гърция например само 1300 домакинства притежават такова устройство! Ако например 650 от тези домакинства са настроили своите приемници на Световната купа, агенцията, която следи аудиторията (в случая в Гърция е една компания, наречена AGB) ще приеме, че половината от населението на страната всъщност гледа футбол и ще обяви, че аудиторията е 50% (малко субективно, не мислите ли? Но това е друга тема.)

Ето защо, ако вие сте в рамките на този 0.01% от домакинствата и притежавате такова устройство, тогава наистина можете да „бойкотирате“ Световната купа като не гледате от вашия телевизор и това в действителност ще намали гледаемостта.
Всеки друг, който не притежава такова устройство наистина не може да повлияе, дори по най-минимален начин на рейтингите на ФИФА и няма значение дали ще гледа мачовете или не.

„ТОГАВА КАКВО ДА НАПРАВИМ?“ Чудите се. Много просто, гледайте Световната купа, НО правете истински бойкот!

Какъв е този бойкот? НЕ ДАВАЙТЕ И ЦЕНТ НА СПОНСОРИТЕ НА СВЕТОВНАТА КУПА!!!

Проблемът произтича поначало от практиките на ФИФА, уж международна организация с нестопанска цел, която е отговорна за организацията на Световната купа.

ФИФА се финансира главно чрез дарения от фирми и индустриални гиганти. Тези компании не се интересуват дори и в най-малка степен от нуждите на бразилския народ, дори ако строителните работници, които подготвят Световното умират, ако правителството изселва цели общности от домовете им, ако местните гори са изсичени или ако се създават невъобразими дългове за страната!

Естествено, те се интересуват само от едно нещо – ПЕЧАЛБИ! ПЕЧАЛБИ! ПЕЧАЛБИ! За постигане на оптимална прозрачност, те налагат своите условия на ФИФА, която да организира страната (в случая Бразилия).
Например ФИФА призова бразилското правителство за вдигане на забраната върху продажбата на алкохол по стадионите, която е създадена преди десет години за борба с насилието. С новия закон продажбите на бира се очаква да се увеличат с 37% по време на Световната купа. Между другото, един от основните спонсори на събитието е американската компания, която произвежда бира Budweiser.
Тук е мястото, където можем да се намесим: както видяхме, не е възможно да се повлияе на данните за гледаемост, от които „донорите“ ще направят някои предварителни изводи за популярността на своите продукти. Но ние със сигурност можем да повлияем на техните реални печалби – и това е много по-важно!

НИКОЙ НЕ ТРЯБВА ДА ПИЕ ДОРИ И ЕДНА БИРА BUDWEISER по време на Световната купа и известно време след нея! Това е лесно (и освен това тази бира е пълен боклук!).

Не си купувайте обувки Adidas! Това също е напълно реалистична цел!

Не яжте McDonalds (въпреки че ние сме сигурни, че за някои от вас това може да се окаже трудно… това е лоша храна за вашето здраве, лоша е за милиони бразилци, лоша е и за футбола!).

Не пийте Coca-Cola (по същите причини както за McDonalds).

ТОВА Е ИСТИНСКИ БОЙКОТ! Не просто „гневни“ коментари във Фейсбук и натискане на бутона OFF на вашия телевизор… това е истински бойкот! Ударете ги, където боли най-много… ТЕХНИТЕ ДЖОБОВЕ!

(За пълен списък на спонсорите на ФИФА, натиснете тук).

Искате да навредите на ФИФА още повече? Да отидем една стъпка по-напред: НИТО ЦЕНТ на рекламодателите.

ФИФА печели не само от спонсорство, но също така и от телевизионните права, за които националните канали плащат. Те от своя страна заплащат рекламно време (на почивката, преди или след мача) и това допринася за комерсиализацията на Световната купа и същността на модерния футбол.
Тук знаем, че някои от вас наистина ще се борят! Искате да направите истински бойкот и да се въздържате не само от Budweiser. Сега ще ви помолим да не закупувате и любимите си местни бири, чиито компании ги рекламират преди, по време и след мачовете по местния телевизионен канал! Разбира се, въздържайте се от закупуването на продукти от рекламодатели независимо дали това са автомобили, мебели, телевизори, както и всички други предмети, които се рекламират широко по време на футболните мачове.

И не е само телевизията!
Маркетингът на ФИФА, спонсорите и другите компании, които търгуват със Световното първенство по футбол не се ограничават само до телевизията. Срамота е да се лишите от любимата си местна бира, която ви призовава да участвате, например, във Фейсбук състезание, за да спечелите билет и да отидете да гледате финала или да спечелите тениска на националния отбор, или нещо друго. Обикновено тези състезания изискват нотификация или както е в някои приложения. Така че вашето участие е нещо много повече от закупуване на бира. В този случай подкрепяте ФИФА и разбира се пивоварното дружество, което от своя страна поддържа ФИФА!
По-общо казано, колкото по-малко сме ангажирани със Световната купа в социалните медии, толкова по-добре!!! Ако го правите, не използвайте никакви преки споменавания на думата, използвайки хаштагове (@ FIFA или # WorldCup2014). Тези препратки са напълно измерими и по този начин допълнително повишават стойността на марката на организацията (в този случай ФИФА)!!!

И сега ще ни попитате, „Сериозно ли?“
Да, сериозно! Ако нямате намерение да отидете в Сао Пауло и да премерите силите си с бразилската полиция, по-горното е единственото нещо, което може реално да се направи, за да се повлияе на ситуацията. В капитализма само търсенето и печалбите се броят. Наречете ни наивници, но ние възнамеряваме да ядем нашите собствени ДОМАШНО ПРИГОТВЕНИ БУРГЕРИ, да пием не маркова Кола и да пълним коремите си с евтина бира от някоя малка неизвестна, но прекрасна малка европейска пивоварна, която не се рекламира преди, по време или след мачовете от Световното!

НЕКА ИСТИНСКИ ЗАЕДНО ДА ГИ БОЙКОТИРАМЕ!

Rebel Ultras

Advertisements
Публикувано на Без категория и тагнато, . Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s