Троянски шлем

Логото на Trojan Records

Логото на Trojan Records

„Нашата история започва през 1968 г., когато един млад бизнесмен на име Лий Гоптъл създава звукозаписната компания Trojan Records, която насърчава на музикалния пазар във Великобритания нов продукт – ямайска денс музика от ска, реге и рокстеди. Своето име компанията получава от названието на седемтонния камион на ямайския диджей Дюк Рейд, на който превозва своята саунд система из острова. За да съответства на името, за логото Лий избира коринтски тип шлем, който е носен от троянските войни, известни в „Илиада“ на Омир. С течение на времето лейбълът става известен сред тогавашната работническа младеж в Британия – модове, скинхедс. Първата вълна скинхедс се наричат „trojan skins“ заради любовта им към ямайската музика от записи, маркирани с шлема на компанията. След десет години ситуацията се променя радикално – появяват се нови „скинхедс“, които нямат нищо с общо с истинските корени на движението и изповядват човеконенавистни идеи за расово превъзходство.

Отговор на това е появилото се през 80-те години в Ню Йорк движение SHARP (Skinheads Against Racial Prejudies), което отстоява традиционните ценности на скинхедс и встъпва против новопоявилите се „внуци“ на Хитлер. За свой символ движението избира троянския шлем, защото иска да покаже своята ангажираност към ценностите на традиционните скинхедс. Първите шарпове постигат значителен успех в Съединените щати – биват поканени в различни телевизионни предавания, където могат да изразят позициите си, превръщайки се в сериозен опонент на неонацистите по улиците. След като вокалистът на кардифската ой!-група The Oppressed Роди Морено пренася материали на нюйоркското шарп движение в Европа, тези възгледи се разпространяват бързо сред скинхедс в целия континент.“

Унион Берлин (Германия) - Sixty Niners

Унион Берлин (Германия) – Sixty Niners

Що се отнася до футболните стадиони, троянският шлем се разпространява напълно. Обикновено се обозначава с него присъствието на определени групировки скинхедс – антирасисти, или просто ценители на музиката в посочените по-горе стилове.

Offside Magazine. Март 2012

Реклами
Публикувано на Без категория и тагнато. Запазване в отметки на връзката.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.